Monday, July 11, 2011

dahulu dan kini mereka

dahulu. mereka kata aku tiada.
kini. mereka tiada.

dahulu. mereka kata aku menghilang.
kini. mereka berdiam diri.

dahulu. mereka kata aku gila kuasa.
kini. aku yang tidak berdaya.

dahulu. mereka kata berubah.
kini. manis dimuka tiada makna.

dahulu. mereka bercerita tentang dunia.
kini. aku hilang di dunia mereka.

dahulu. mereka gelak ketawa.
kini. ak mencari, tetapi tiada.

dahulu. duka dan suka sama.
kini. mereka suka. aku berduka.


aku mencari mereka yang dulu. aku mencari.
aku salah atau masa yang mengubah segalanya.
tidaklah aku ingin menderita, menanggung sebak di dada.
terukir senyum ku tidak bermakna. kosong hati.

mujur ada yang sedar, diri aku kenapa.
ada meraka masih lagi aku berdiri.

aku mencari dan mencari.

No comments:

Post a Comment